پسرم دو نیم سالشه و 16دندان دارد! این طبیعیه؟

سوال پرسیدن:

سلام، من یه سوال داشتم، پسرم الان دو و نیم سالشه، ولی 16 تا دندون داره، آیا مشکلی ایجاد میکنه براش؟ ممنون میشم جواب بدید

پاسخ دکتر میکریمی، دندانپزشک اطفال:

سلام، خیر مشکلی ایجاد نمی‌کند.

توضیحات بیشتر: کودکان ممکن است در زمان رویش دندانها با یکدیگر تفاوت داشته باشند. سن تقویمی کودکان ممکن است با سن دندانی آنها کمی تفاوت داشته باشد. بیشتر کودکان تا دو سالگی بیست دندان شیری دارند، ولی برخی کودکان که دندانهای شیری آنها دیرتر شروع به رویش کرده است، ممکن است کامل شدن دندانها بیشتر طول بکشد و این مساله جای نگرانی ندارد. حتی این مساله در مورد رویش دندانهای دائمی هم صدق می‌کند.

کلیه مطالب و مقالات این سایت توسط دکتر مهکامه میرکریمی نوشته شده است

و استفاده از آن ها با ذکر نام نویسنده مجاز می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب سایت